Ázia,  Phi Phi Island,  Thajsko

Výlet na ostrovy okolo Phi Phi Island

Typická thajská loďka longboat

Ďalší deň ráno sme si museli privstať, pretože o 9.00 sa odchádzalo od miestnej cestovky, v ktorej sme si predchádzajúci deň kúpili výlet. Keď sme prišli na miesto stretnutia, dostali sme vodu a keď sa zišli všetci prihlásení uchádzači, tak nás sprievodca odviedol do prístavu, kde už bol pristavený longboat. Je to dlhá loď so smradľavým motorom, ktorý pôsobí ako keby bol z traktora. Pre Thajsko sú typické. Keď sme nastúpili a každý účastník si našiel svoje miesto, sprievodca nám rozdal raňajky, ktoré pozostávali z bieleho toastového chleba, natretého margarínom a ananásovým džemom. V Thajsku totiž nemajú veľmi na výber, výber dovozových potravín je obmedzený a sú dosť drahé. Sprievodca naštartoval ten smradľavý motor a vyrazili sme za dobrodružstvom.

Šnorchlovanie na Shark pointe

Po asi 20-tich minútach sme zakotvili na mieste, ktoré sa nazýva Shark point. Ako už názov hovorí, je to miesto, kde sa dajú vidieť žraloky. Masky so šnorchlami boli na lodi a mohli sme si ich požičať. Poskákali sme teda do vody a vydali sa na lov záberov so žralokmi. Bohužiaľ tam ale žiaden nebol, videla som iba jedného, ktorý mal asi 15 cm. Žraloky, ktoré sa tu bežne nachádzajú sú neškodné a na ľudí neútočia. Pod vodou sme videli iba kopec pásikavých rybičiek, morských ježkov a nejaké sasanky. Šnorchlovali sme asi 20 minút, keď sprievodca na nás zakričal aby sme vyliezli z vody, že pokračujeme v plavbe.

Šnorchlovanie nás bavilo 🙂

Aj takéto rybičky sme videli

Zastávka na prekrásnom ostrove Bamboo island

Smerovali sme na nádherný Bamboo island. Keďže tento ostrov patrí k národnému parku, tak predtým ako sme mohli vôbec vystúpiť z lode, tak každý musel zaplatiť 200 THB ako vstup do národného parku. Myslím, že keby to nebol organizovaný výlet, tak by vôbec nebolo treba platiť, pretože peniaze sme dávali sprievodcovi. Bamboo island bol naprosto dokonalý. Je to neobývaný ostrov, ktorý má nádherný biely piesok ako múka a krikľavo tyrkysovú teplú vodu. Na ostrove sme strávili asi hodinu. Za tento čas, sme si ho stihli prejsť dokola a aj sa vykúpať. Všade na pláži boli upozornenia, aby si ľudia dávali pozor na medúzy, ktoré sa vo vode vyskytujú, našťastie sme na žiadnu nenarazili. Po tom, ako sme znovu vyplávali a mierili k našej ďalšej zastávke, sme dostali obed, ktorý tvorila pražená ryža s vajíčkom. Ryžu Thajci jedia stále, dokonca aj na raňajky.

Nádherné tyrkisové more na Bamboo Islande
Takmer nikoho na pláži nebolo
Sme v národnom parku 🙂

Zastávka v ďalšej časti národného parku – Monkey beach

Ďalšou zastávkou na našom výlete mal byť ostrov Mosquito island, ktorý sme ale nenavštívili, pretože na ňom boli premnožené komáre, a preto sa tam nedalo vstúpiť. Vyrazili sme teda naspäť k Phi Phi island a k Monkey beach, ktorá je taktiež súčasťou národného parku. Svoj názov dostala kvôli tomu, že na nej voľne žijú opice, ktoré sú obrovským lákadlom pre turistov, ktorí ich zvyknú provokovať a je teda samozrejmé, že potom opica na nich zaútočí. Mala som pred opicami obrovský rešpekt, nemám ich totižto vôbec rada.  Monkey beach je veľmi maličká pláž, dá sa na nej šnorchlovať, ale žiadne zázraky vo vode nie sú, opäť iba malé pásikavé rybičky. Po asi pol hodine sme sa nalodili a opäť vyrazili ďalej.

Áno, skutočne je živá 🙂
Opičky prišli aj s potomkami 🙂
Neskutočné more a piesok

Najväčšie lákadlo turistov – Maya Bay

Posledným cieľom na našom výlete bola známa pláž Maya Bay na ostrove Phi Phi Leh, kde sa natáčal film Pláž s Leonardom DiCapriom. Dostali sme „sváču“ v podobe nakrájaného čerstvého ananásu. Počas plavby sme minuli jaskyňu známu ako Viking cave, v ktorej som videla vyvesené prádlo. Neviem posúdiť či tam niekto býval, alebo to bolo iba na efekt. Sprievodca nám na chvíľu zastavil loď v krásnej zátoke, kde sa dalo dobre šnorchlovať, avšak okrem známych pásikavých rybičiek sme nič zvláštne neobjavili.

Krásy Andamanského mora
Viking cave

Kúsok pred našou „final destination“ sprievodca zakotvil v menšej zátoke a ponúkol nám možnosť ísť na Maya Bay skratkou. Mohli sme skočiť do vody, doplávať k skalnatému brehu, vyliezť po sieti a prejsť na druhú stranu ostrova pešo. Spočiatku do vody skočila iba jedna slečna, ktorá nabrala odvahu. Maťo sa rozhodol, že on taktiež dopláva a skočil za ňou. Ja som zostala v rozpakoch, že čo teraz, ale keďže som nechcela aby sa mi neskôr vysmial, tak som tiež skočila. Zvyšok posádky pokračoval v k cieľu na lodi. Doplávať k sieti ale nebolo vôbec také jednoduché, ako sa na prvý pohľad zdalo.Vlny narážali do skaly a tak sa sieť veľmi hýbala a bolo obtiažne sa na ňu vôbec dostať. Keď sa mi konečne podarilo sa na nej udržať a kúsok vyliezť, tak som jednému chlapcovi doslova spadla do náruče, pretože som stratila rovnováhu.

A už sme na Phi Phi Leh
„Skratka“ k Maya Bay

Obaja sme ale nakoniec vyliezli až hore a boli sme na Maya Bay skôr ako náš longboat so zbytkom posádky. Vôbec ma neprekvapilo aká bola pláž preplnená. Je to miesto, kam sa ľudia chodia najviac pozerať. Ako prvé sme sa snažili nájsť nejaký kúsok, kde by sme sa mohli odfotiť bez ľudí. Absolútne nemožné. Vyzeralo to tam ako na futbalovom štadióne. Našli sme jedno mikro miesto pri skalách, kde nikto nebol – neuveriteľné. Po pár záberoch sme odložili veci na pláž a šli sme sa kúpať, blázniť, slniť, pozorovať prichádzajúce a odchádzajúce loďky. Lode začali pomaly odchádzať, ale my sme stále nikam nešli. Po chvíli som si všimla ako náš sprievodca búcha kladivom do motoru a snaží sa ho naštartovať. Zabralo mu to dosť času, čo bola nakoniec výhoda, pretože skoro všetky lode odplávali, a tak sme sa ocitli na Maya Bay takmer sami.

Výhľad z Maya Bay
Takto to skutočne vyzerá na známej Maya Bay
Pred západom slnka tam ale takmer nikto nie je 🙂

Pozorovanie západu slnka a snorkling na tmy

Cestou z Maya Bay sme mali pozorovať ešte západ slnka, ktorý sme kvôli pokazenému motoru stihli na poslednú chvíľu. Po západe slnka nás čakala posledná zastávka a tou bol snorkling so svetielkujúcim planktónom. Ja som bola unavená z celého dňa a nechcelo sa mi už skákať do vody.  Maťo sa ale rozhodol, že skočí a keďže bola tma a my sme kotvili v plytkej vode, tak sa mu podarilo si odrieť zadok o koral. Dodnes to má ako suvenír 🙂 Planktón ale nevidel, rovnako ako ostatní, ktorí tiež boli vo vode. Po pár minútach, keď všetci vyliezli z vody, sme sa pobrali na Phi Phi Don, kde sme ukončili náš celodenný výlet.

Západy slnka sú čarovné
%d blogerom sa páči toto: