Európa,  Nemecko,  Neuschwanstein

Zámky šialeného kráľa Ľudovíta Bavorského

Náš dopravný prostriedok od Hello tour:)

S Maťom sme si vymysleli, že sa pôjdeme pozrieť na najznámejší zámok v Nemecku. Na českom zľavomate som objavila jednodňový autobusový zájazd. Odchod z Prahy mal byť o 1:00 hodine ráno z Florencu. Sadli sme si do autobusu a začala sa nekonečná cesta do Nemecka.

Zámok Neuschwanstein

Neuschwanstein
Fotené z Marienbrucke

Na parkovisko pod zámkom Neuschwanstein sme prišli okolo 8:00 ráno. Vstup do zámku sme mali hromadne naplánovaný na 09:50.  K zámku sa dalo dostať tromi spôsobmi. Buď si vziať autobus, ktorý odchádza z parkoviska, alebo koč s konským záprahom alebo si ten kopec vyšliapať pešo. Keďže autobus aj koč s koňmi vás nevyvezú až  úplne k bráne zámku a teda je potreba aj tak ísť pešo, rozhodli sme sa, že si výjdeme pešo. Kopec bol celkom strmý, ale zvládnuť sa to v pohode dalo.

Kým sa začala prehliadka, mali sme ešte asi hodinu a pol času obzrieť si samotný zámok zvonku, prípadne dokráčať si k vyhliadkovej plošine Marienbrucke. Je to mostík, ktorý pravidelne opravujú, takže je bezpečný, aj keď sa pod ním nachádza dosť hlboká priekopa. Je tam strážca, ktorý dohliada na to, aby na mostíku nebolo príliš veľa ľudí. Ak niekde vidíte fotku, na ktorej je zobrazený celý zámok Neuschwanstein, tak je to fotené práve z tohto miesta.

cofoznor

Prehliadka sa začala na čas, ľudí dokonca púšťajú dovnútra každých 10 minút. V zámku dostanete audioguide v češtine. Dobré je mať so sebou slúchatká, aby ste si ho nemuseli držať pri uchu. Výklad spúšťa sprievodkyňa keď sa včetci členovia skupiny dostavia do daného priestoru. V zámku je zakázané fotiť a natáčať video a dosť to strážia. Celá prehliadka zámku je dosť rýchla a trvá cca 30 minút. Po prehliadke sa ešte môžte zastaviť pri krátkom videu, kde je ukázané ako sa zámok postupne staval. Autobus mal odchod cca o 13:00, mali sme teda dosť času si obzrieť aj okolie.

Lístok na prehliadku

Krásne je alpské jazero pod zámkom, kde sa dá aj kúpať, ale voda je veľmi studená. Pri parkovisku je aj niekoľko reštaurácií, kde sa dá najesť, alebo si iba posedieť pri pive.

Voda bola hrozne studená 🙂

Sprievodca nám vravel, že za ten čas by sa dalo stihnúť aj susedný zámok Hohenschwangau, čo sme ale neriskovali.

Hohenschwangau z diaľky

Musím povedať, že ma zámok trošku sklamal. Čakala som „disneyovský“ vyčačkaný zámok, ktorý by na mňa urobil „wau efekt“ a dostala som iba bežný priemerný zámok. Ani interiér veru nestál za veľa. Musím uznať, že taká Hluboká nad Vltavou je omnoho krajšia. Pozor, pokiaľ si budete musieť kúpiť lístky sami, tak tie sa kupujú dolu na parkovisku, hore pri zámku ich už nezoženiete.

Vstupné do zámku:

• cesta dolu: 1,00 €
  • obe cesty: 2,60 €

Wieskirche

Cestou k zámku Linderhof sme sa zastavili aj v Pútnickom kostole v meste Wies (Wieskirche). Cesta zo zámku Neuschwanstein ku kostolu Wieskirche trvala asi 30 minút. Je to malý kostol, ktorý patrí k najvýznamnejším rokokovým stavbám. Od roku 1983 je zapísaný vo svetovom dedičstve UNESCO. Vstupné sa neplatilo.

Interiér kostola
bty
Zapísané do UNESCO

Zámok Linderhof

Priečelie zámku

Od Pútnického rokokového kostola k zámku Linderhof nám cesta trvala niečo cez pol hodinu. Zámok je najmenším z troch zámkov Ľudovíta Bavorského a zároveň jediný, ktorý bol dostavaný za jeho života. Do tohto zámku sme tiež mali kúpené vstupné našim sprievodcom a boli sme rozdelení do dvoch skupín. Musím ale povedať, že tento zámok sa mi páčil omnoho viac, dokonca mi vyrazil dych, aj keď je omnoho menší. Zámok pripomína skôr súkromnú rezidenciu ako miesto, kde malo žiť viac ľudí. Exteriér aj interiér vyzeral nádherne. Barokový zámok, ktorý na 150% zodpovedal svojmu štýlu. Celá prehliadka trvala asi pol hodinu. Vo vnútri sa podobne ako na Neuschwansteine nemohlo ani fotiť ani natáčať video. Tiež sme dostali audioguide v češtine a prehliadka prebiehala úplne rovnako ako na zámku Neuschwanstein. Súčasťou zámku je taktiež veľký park, ktorý sme ani nestihli prejsť celý. Po prehliadke sme pri zámku strávili ešte asi ďalšiu hodinu. Naspäť do Prahy sme sa vrátili okolo pol noci.

dav
Zámok má aj vlastný gejzír
Linderhof aj so záhradami je čarovný

Vstupné do zámku:

• Dospelý: 8,50 €
  • Znížené vstupné: 7,50 €
%d blogerom sa páči toto: